Cularis

Model elektroszybowca wykonany w całości z pianki EPP-ELAPOR, złożony oraz zintegrowany przez członków koła naukowego awioniki MelAvio. Model ten posiada wysoką doskonałość aerodynamiczną, co pozwala zmaksymalizować zasięg lotu i zużycie energii, a więc co za tym idzie czas w powietrzu również ulega wydłużeniu. Cularis zdolny jest również do długotrwałego lotu szybowego, jego śmigło ulega automatycznemu złożeniu minimalizując opory lotu postępowego.

Znów Karol

Rozpiętość skrzydeł w tym modelu wynosi 2,61m, a powierzchnia 55 dm2. Model posiada klapy, lotki, ster kierunku i wysokości oraz silnik elektryczny. Wyposażenie stanowi  kontroler lotu (autopilot) Pixhawk PX4 wykorzystujący oprogramowanie ArduPilot, odbiornik radia RC, GPS oraz bezprzewodową telemetrię. Samolot posiada również rurkę Prandtla z różnicowym czujnikiem ciśnienia, która pozwala na uzyskanie dokładnej wartości prędkości modelu. Dzięki PX4 Cularis jest w stanie wykonać w pełni autonomiczny lot, start i lądowanie. Korzystając z odpowiedniego oprogramowania można zaplanować misję, którą samolot wykona. Model był wielokrotnie testowany przez członów koła, latał poprawnie i bez żadnych problemów. Możliwe, że zostanie wykorzystany  w czasie zawodów Medical Express w Australii jako latająca stacja przesyłowa.  Członek naszego koła Karol Niewiadomski otrzymał indywidualny grant na projekt MARR, w ramach którego prawdopodobnie zajmie się modyfikacją Cularisa w bezzałogową stację przesyłową.

Jeszcze raz Karol